مقالات و اخبار مقاطع مختلف رشته مدیریت www.modiranfarda.zepo.ir

برای دانلود مقالات به سایت : www.modiranfarda.zepo.ir مراجعه بفرمایید یا در قسمت پیوند ها مستقیما وارد سایت شوید

مقالات و اخبار مقاطع مختلف رشته مدیریت www.modiranfarda.zepo.ir

برای دانلود مقالات به سایت : www.modiranfarda.zepo.ir مراجعه بفرمایید یا در قسمت پیوند ها مستقیما وارد سایت شوید

این وبلاگ برای کلیه دانشجویان دانش پژوهان محققان و علاقمندان رشته مدیریت راه اندازی شده است.
با تشکر مدیریت وبلاگ

بایگانی

۴۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: سامانه جامع صندوق رفاه این دانشگاه با هدف ارائه خدمات بر بستر اینترنت به زودی راه اندازی می شود.

فرید ذاکر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراحل طراحی سامانه جامع صندوق رفاه دانشگاه آزاد به اتمام رسیده و درحال حاضر در مرحله تست های نهایی قرار دارد.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه دانشجویان به صورت الکترونیکی قادر خواهند بود بدون مراجعه حضوری به کمیته های وام، نسبت به ثبت و ارائه درخواست های خود اقدام کنند.

مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه زمان رسیدگی به درخواست های دانشجویان کاهش می یابد.

ذاکر خاطرنشان کرد: این سامانه در مراحل نهایی خود قرار دارد و پس از تست های نهایی به صورت رسمی راه اندازی خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۵۴
مدیر وبلاگ

رییس صندوق رفاه دانشجویان از اتمام فاز مطالعاتی "رفاه کارت دانشجویی" خبر داد و گفت: این کارت به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم اعطا می‌شود.

مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در گفت و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، با بیان اینکه اعطای "رفاه کارت دانشجویی" یا "کارت هوشمند یکپارچه دانشجویی" به عنوان یک پروژه در صندوق رفاه دانشجویان در حال بررسی است، افزود: اقدامات مربوط به این کارت به مراحل خوبی رسیده است،هدف صندوق رفاه دانشجویان این است که رفاه کارت دانشجویی جامع و مانع و از لحاظ خدمات متمایز باشد تا میزان خدمات رسانی به دانشجویان ارتقاء یابد.

وی افزود: در آخرین جلسه ای که هفته گذشته برگزار شد، فاز مطالعاتی طرح مذکور تمام شد و باید در کمیسیون و توسط هیات امنای صندوق رفاه تصویب شود تا به مرحله اجرا برسد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان هدف از ارائه رفاه کارت دانشجویی را یکپارچه سازی خدمات ارائه شده به دانشجویان عنوان کرد و افزود: با ارائه این کارت کل پرداختی ها در قالب کارت یک پارچه دانشجویی صورت می گیرد.

یزدان‌مهر در پایان درمورد خدماتی که توسط رفاه کارت دانشجویی ارائه می شود توضیح داد: رفاه کارت دانشجویی حدود 26 نوع خدمت شامل خدمات رفاهی،ورزشی،فرهنگی، تخفیفات دانشجویی،سفر، ویزا کارت،حمل و نقل عمومی و... را در بر می‌گیرد و پس از تصویب و اجرا این کارت به دانشجویان همه مقاطع ارائه خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۵۳
مدیر وبلاگ
مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره های مشترک دانشگاه های داخل و خارج را تشریح کرد.

محمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره های مشترک دانشگاه های داخل و خارج از کشور گفت: ابتدا باید توضیح دهم که مدارک تحصیلی خارج، ناشی از برگزاری دوره های مشترک، یعنی دوره هایی که با همکاری یک دانشگاه خارجی و یک دانشگاه در داخل کشور تشکیل می شود، در صورت تامین شرایطی قابل ارزشیابی است.

وی ادامه داد: یکی از این شرایط دارا بودن مجوز ایجاد دوره از سوی دفتر گسترش آموزش عالی و رعایت ضوابط اعلام شده از سوی آن دفتر است. شرط دوم رعایت ضوابط و مقررات اداره کل دانش آموختگان است که این ضوابط بر روی سایت اداره کل دانش آموختگان قابل مشاهده است.

مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور خاطرنشان کرد: در همین چارچوب قرار داشتن نام دانشگاه خارجی در لیست اسامی دانشگاه های مورد تایید اداره کل امور دانش آموختگان با توجه به مقطع و رشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: چنانچه این شروط محقق شود، آنگاه مدرک نهایی باید توسط دانشگاه طرف ایرانی یا دانشگاه ثالثی که با موافقت شورای گسترش به عنوان ناظر تعیین می شود مورد تایید قرار گیرد. البته تاییدیه مزبور برای هر یک از دانش آموختگان باید مستقلا و با امضای رئیس یا معاون آموزشی یکی از دانشگاه های فوق الذکر بوده و ممهور به مهر آن دانشگاه باشد.

مهدوی افزود: البته بدیهی است در مورد دوره‌هایی که مدرک به صورت مشترک توسط هر دو دانشگاه داخلی و خارجی صادر می شود، به دلیل صدور مدرک توسط دانشگاه داخلی و عدم نیاز به ارزشیابی مدرک خارجی، دیگر نیازی به مورد آخر وجود ندارد و تامین این بند موضوعیت ندارد.

مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور درخصوص اینکه سالانه چه تعداد مدرک برای ارزیابی به اداره کل دانش آموختگان ارسال می شود و بیشتر از کدام کشورها است افزود: تعداد افرادی که برای ارزیابی مدارک خود در اداره کل دانش آموختگان تشکیل پرونده می دهند در سال های مختلف هم از لحاظ تعداد و هم از نظر کشور محل تحصیل متفاوت بوده است.

وی افزود: اگر بخواهم به صورت اجمال این سوال را پاسخ دهم باید بگویم، در سال ۱۳۹۰، تعداد ۳۲۱۲، در سال ۱۳۹۱، تعداد ۳۳۹۲، در سال ۱۳۹۲، تعداد ۳۸۱۸، در سال ۱۳۹۳، تعداد ۳۴۲۷ و در سال ۱۳۹۴، تعداد ۲۸۸۱ پرونده مربوط به ارزشیابی مدارک خارجی در اداره کل دانش آموختگان تشکیل شده است.

مهدوی افزود: در این چند سال بیشترین پرونده ها به ترتیب مربوط به دانش آموختگان کشورهای مالزی، هندوستان، انگلستان، آمریکا و کانادا بوده است و دانش آموختگان کشورهای حوزه آسیای میانه نیز نسبت به سال های قبل‌تر رشد نسبتاً زیادی داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۵۲
مدیر وبلاگ
معاون اداری و مالی وزارت علوم ، سابقه دانشگاه، تولید علم، انتقال فناوری و ارزیابی دانش‌آموختگان را از جمله معیارهای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، نشست هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه یزد برگزارشد.

محمد حسین امید گفت: با توجه به رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور که در وزارتخانه در حال انجام است کمک این بنیاد به ارتقای شاخص های کیفی دانشگاه می تواند در ارتقای رتبه دانشگاه موثر باشد.

وی افزود: سابقه دانشگاه، تولید علم، انتقال فناوری و ارزیابی دانش‌آموختگان از جمله معیارهای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه اولویت اصلی دانشگاه یزد باید ارتقای کیفیت باشد افزود: این دانشگاه می تواند با توجه به زیر ساخت ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان خود در بین دانشگاه‌ های برتر کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم باید سرمایه گذاری و توان مالی خیران برای اعطای بورس به دانش‌آموختگان رتبه‌های برتر در این دانشگاه استفاده شود.

در ادامه این نشست درخصوص اولویت های دانشگاه یزد در چارچوب سند راهبردی توسعه این دانشگاه و زمینه های استفاده از کمک های خیرین بحث و تبادل نظر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۵۱
مدیر وبلاگ

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از اضافه شدن دو واحد کارآفرینی به رشته‌های مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد.

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اضافه شدن دو واحد کارآفرینی به رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: ایده افزودن دو واحد کارآفرینی به رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای برنامه ریزی دانشگاه مطرح شد.

وی درمورد دلیل اضافه شدن دو واحد کارآفرینی به رشته‌های مقطع کارشناسی توضیح داد:با توجه به اینکه انتظار داریم افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند قادر باشند به عنوان یک کار آفرین در جامعه فعالیت کنند، پیشنهاد شد دروسی مانند کارآفرینی تعریف شوند تا دانشجویان بتوانند باکسب دانش در دانشگاه اشتغال زایی کرده، کارآفرینی داشته و در روند تولید کشور سهم داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار سال 95 اظهار کرد:کارآفرین شدن دانشجویان در سالی که اقدام و عمل نامیده شده بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل دانشگاه آزاد حتما این مساله را پیگیری خواهد کرد.البته هنوز جزئیات این موضوع و اینکه این درس اجباری باشد یا اختیاری مشخص نشده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۰
مدیر وبلاگ
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شرایط استفاده از وام ویژه دکتری در نیمسال دوم ۹۵-۹۴ را اعلام کرد.

دانشجویان مقطع دکتری روزانه دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استفاده از وام ویژه دکتری در نیمسال دوم ۹۵-۹۴ می توانند در زمان هایی که دانشگاه مربوطه اعلام کرده به اداره خدمات دانشجویی مراجعه کنند.

بر اساس اعلام صندوق رفاه، دانشجویانی که پروپوزال آنها به تصویب رسیده و اسامی آنها در لیست ارسالی از طرف معاونت پژوهشی دانشگاه باشد می توانند اقدام کنند. 

به دریافت کنندگان پژوهانه ودانشجویانی که بدهی معوقه درمقاطع تحصیلی قبلی و بدهی در اجاره بهای خوابگاه دارند وام تعلق نمی گیرد.

داشتن پرونده دانشجویی، کپی کارت دانشجویی خوانا و کارت ملی، ارائه دو سند تعهد محضری با دو ضامن معتبر به همراه حکم کارگزینی ضامنین که کارمند رسمی یا پیمانی باشند از مدارک لازم است.

مراجعه دانشجویانی که اولین بار متقاضی وام ویژه دکتری هستند ابتدا به پژوهشی دانشکده جهت دریافت و تکمیل فرمهای مربوطه و تایید توسط استاد راهنما و مدیر گروه و معاون پژوهشی دانشکده ومعاون پژوهشی دانشگاه و تحویل به مسئول مربوط الزامی است.

دانشجویانی که قبلا از وام ویژه دکتری استفاده کرده اند برای تمدید درخواست وام و دریافت فرمهای مربوط به اموردانشجویی مراجعه کنند. ارائه شماره حساب به نام دانشجو فقط تجارت کارت و اخذ برگه از دستگاه عابربانک که درآن شماره حساب قید شده است نیز از مدارک لازم است.

متقاضیان وام باید درمقطع تحصیلی قبل تسویه حساب و یا دفترچه قسط دریافت کرده و در سیستم صندوق رفاه دانشجویان وزارت متبوع فارغ التحصیلی آنان ثبت شده باشد. درغیراینصورت امکان درخواست وام مقدور نخواهد بود.

متقاضیان  (باتوجه به اعلام صندوق رفاه) در تاریخ اعلام شده مراجعه کنند. پرداخت وام پس از استعلام از مراجع ذیصلاح صورت خواهد پذیرفت و دریافت مدارک به منزله موافقت با پرداخت وام نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۳۸
مدیر وبلاگ
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: دانشجویان تا پایان اردیبهشت ماه برای ثبت میهمانی فرصت دارند و انتقال تنها با بررسی و رای کمیسیون موارد خاص صورت می گیرد.

سید ابوالحسن ریاضی با اشاره به آمار دانشجویانی که برای میهمانی ثبت نام کرده اند گفت: دانشجویان تاپایان اردیبهشت ماه فرصت دارند برای میهمانی اقدام کنند، باید منتظر شد و دید تا پایان اردیبهشت چه تعداد از دانشجویان برای میهمانی ثبت نام کرده اند.

وی درباره اینکه چرا در سال جاری دانشجویان امکان نقل و انتقال ندارند گفت: انتقال در دفترچه کنکور ذکر می شود، دانشجویان در انتخاب رشته و محل تحصیل باید دقت کنند، چون انتقال به لحاظ قوانین و مقررات تعریف نشده است و تنها زمانی امکان انتقال وجود دارد که کمیسیون موارد خاص به آن رای دهد.

ریاضی خاطرنشان کرد: کمیسیون موارد خاص نیز براساس آیین نامه، خاص بودن مورد را به همراه مستندات تشخیص می دهد، که در طول سال، کمیسیون ماهی یک بار تشکیل جلسه می دهد و موارد بسیار ضروری و خارج از اراده دانشجو را بررسی می کند.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: اینکه هر فصل و یا ترم یک‌بار دانشجو انتخاب رشته کرده و بلافاصله درخواست انتقال از جایی به جای دیگر را ارایه دهد، نقض غرض است.

وی افزود: ضمن اینکه به ندرت کسی تمایل دارد، از دانشگاه برتر به یک دانشگاه گروه ۲ منتقل و یا میهمان شود. همیشه تقاضا این است از دانشگاه‌های  گروه ۲ و ۳ به دانشگاه های برتر منتقل شوند که معمولا نیز این دانشگاه ها ظرفیت چنین تقاضاهایی را ندارند.

ریاضی ادامه داد: چون دانشگاه‌ها‌ اعلام ظرفیت کرده اند و این ظرفیت در دفترچه کنکور ذکر می شود و این ظرفیت براساس تعداد استاد، فضای فیزیکی، خوابگاه و شرایطی است که آن دانشگاه می تواند فراهم کند. وقتی تقاضای بسیار زیادی برای میهمانی و انتقال ارایه می شود، آن دانشگاه توانایی پذیرش آن تعداد دانشجو را ندارد چرا که چنین ظرفیتی برای آن تعریف نشده است.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: انتقال تنها با حکم کمیسیون موارد خاص ممکن است، موارد خاص نیز شامل مشکلات حاد خانوادگی و یا پزشکی دانشجو است که دراین صورت کمیسیون به این موارد می پردازد.

وی ادامه داد: اینکه ابتدای ترم ۳۰ هزار دانشجو درخواست انتقال ارایه دهند، کار صحیحی نیست. این در حالی است که چند ماه بیشتر از انتخاب رشته آنها نگذشته و اگر نمره کافی را کسب می کردند، می توانستند در همان محل مورد تقاضا پذیرش شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۳۷
مدیر وبلاگ
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آیین نامه اجازه برگزاری امتحان، مصاحبه، بررسی سوابق تحصیلی و مدارک برای پذیرش دانشجویان دکتری به دانشگاه ها را داده است و فعالیت دانشگاه ها خلاف ضوابط نیست.

ابراهیم خدایی با اشاره به برگزاری آزمون توسط دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان دکتری گفت: آیین نامه ارزیابی تخصصی اجازه برگزاری امتحان کتبی را می دهد و دانشگاه ها مشکلی در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد: آیین نامه اجازه برگزاری مصاحبه، بررسی سوابق تحصیلی و مدارک را داده است و این مرحله ۱۰۰ درصد در اختیار دانشگاه است تا بتوانند دانشجوی مورد نظر خود را انتخاب کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: ما به دانشگاه ها اعلام کرده ایم اگر قرار است امتحان کتبی برگزار شود، نباید با امتحان قبلی داوطلب، مشترک باشد. البته دانشگاه‌ها در برخی رشته‌ها چاره‌ای جز برگزاری امتحان کتبی ندارند چرا که برخی از میان رشته‌ای‌ها اصولا از ترکیبی از رشته ها ایجاد شده اند. در نهایت دانشگاه ها کار خلاف ضوابط انجام نمی دهند.

وی درباره اینکه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی چه زمانی تشکیل جلسه می دهد، افزود: این شورا مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تشکیل جلسه می دهد.

خدایی ادامه داد:این قانون ۱۸ اسفند ۹۴ نهایی و ابلاغ شد، در این قانون پیش بینی شده است که وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دو نفر از روسای دانشگاه ها، و رئیس دانشگاه پیام نور جزء اعضای این شورا بوده و از حق رای برخوردارند و برخی افراد نیز بدون حق رای دراین شورا شرکت می کنند.

وی ادامه داد:  طبیعی است که ما وارد فاز تهیه آیین نامه اجرایی، تعیین شورای سنجش و پذیرش خواهیم شد و برای سال ۹۶ آن قانون ملاک خواهد بود. در آنجا روش پذیرش را توضیح خواهیم داد. موضوع تعدد آزمون‌ها و میزان اعتبار آزمون ها مانند آیین نامه فعلی خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: تنها تفاوت با قانون فعلی این است که از نظر اجرایی، در قانون فعلی که به آن عمل می کنیم مرحله دوم ۱۰۰ درصد در اختیار دانشگاه است و آزمون مرحله اول غربال‌گر و فقط صرفاً جداکننده نمرات بالاتر بود اما در قانون جدید دکتری ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد اختیار دانشگاه ها تاثیر خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۳۶
مدیر وبلاگ
معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: تاکنون حدود ۶ هزار نفر در فراخوان بهمن ماه سال ۹۴ این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

فرهاد حسین زاده لطفی گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در فراخوان بهمن ماه این دانشگاه همچنان برای برخی از رشته محل هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده ادامه دارد.

وی افزود: متقاضیانی که پرونده خود را در سایت مرکز جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد تکمیل کرده اند درحال بررسی است و واحدها باید نتایج بررسی ها را تا ۳۱ خردادماه به سازمان مرکزی این دانشگاه اعلام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در دومین فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه که ثبت نام آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

حسین زاده لطفی تاکید کرد: باتوجه به اینکه ظرفیت برخی از رشته محل های مربوط به این فراخوان هنوز تکمیل نشده است امکان ثبت نام برای متقاضیان این رشته ها امکان پذیر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۴۰
مدیر وبلاگ
سازمان سنجش آموزش کشور ضوابط و آیین نامه های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی دکتری و کارشناسی‌ارشد در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تمامی متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ باید توجه داشته باشند صرفاً به صورت مستقیم براساس فراخوان دانشگاهها صورت خواهد پذیرفت.

پذیرش متقاضیان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد براساس آیین‌نامه شماره ۷۷۹۴۸/۲۱ مورخ ۵ مرداد ۹۳ و اصلاحیه مربوط به آن به شماره ۱۱۴۳۷۴/۲۱ مورخ ۳ شهریور ۹۳ و پذیرش متقاضیان برای ورود به مقطع دکتری براساس آیین‌نامه شماره ۶۷۲۷۲/۲۱ مورخ ۱۸ تیر ۹۳ و اصلاحیه مربوط به آن به شماره ۲۳۷۲۰۰/۲۱ مورخ ۱۶ اسفند ۹۳ و با تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت.

موارد مربوط به پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری:

۱- هیچ گونه معرفی و جایابی در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری از طریق این سازمان صورت نخواهد گرفت.

۲- متقاضیان تنها مجاز به پذیرش نهایی از یک دانشگاه هستند و امکان پذیرش آنان به صورت همزمان از چند دانشگاه به عنوان پذیرفته‌شده نهایی وجود ندارد.

۳- در صورتیکه متقاضی موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه شود، بعد از تاریخ مقرر و تایید این سازمان به هیچ عنوان امکان انتقال، تغییر رشته و گرایش وجود نخواهد داشت.

۴- پذیرش از طریق این آیین‌نامه‌ها فقط برای دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

به عبارت دیگر در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی – کاربردی، غیرانتفاعی مجازی، دانشگاههای دولتی در دوره‌های نوبت دوم، الکترونیکی (مجازی)، پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) و پژوهش محور مجاز به استفاده از آیین‌نامه‌های مذکور برای پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیستند.

منعی برای پذیرش فارغ‌التحصیلان دوره‌های ذکر شده در صورت موافقت دانشگاه پذیرنده (تنها مجاز به اخذ پذیرش در دوره‌‌های روزانه و غیرانتفاعی هستند) وجود ندارد.

۵- در هر زمان (حتی زمان فارغ‌التحصیلی) مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین‌نامه مربوط بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن برعهده خود متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود.

۶- مسئولیت حسن اجرای آیین‌نامه‌های ذکر شده و هرگونه پاسخگویی قانونی آنها بر برعهده دانشگاه پذیرنده است و نظارت بر اجرا به عهده سازمان سنجش و شرح و تفسیر مفاد آن بر عهده معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

۷- متقاضیان باید از طریق فراخوان دانشگاهها و در تاریخ‌های مقرر که توسط دانشگاههای پذیرنده اعلام می‌شود، جهت اخذ پذیرش اقدام کنند.

متقاضیان باید جهت کسب هرگونه اطلاعاتی در خصوص پذیرش به سایت دانشگاههای پذیرنده مراجعه کنند و در صورت عدم اطلاع رسانی از طریق سایت اینترنتی دانشگاه، می‌توانند به صورت مستقیم به دانشگاههای پذیرنده‌ مراجعه کنند.

۸- دفترچه شماره ۲ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد) سال ۹۵ از طریق همین اطلاعیه متعاقباً (اوایل خردادماه) در دسترس قرار داده می‌شود.

آیین‌نامه‌های ذکر شده به همراه اصلاحیه مربوط به آنان از طریق پیوندهای اعلام شده قابل دریافت هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۵
مدیر وبلاگ